Webshop FAQ

Op deze pagina is alle nuttige informatie over de webshop verzameld die je niet in de algemene voorwaarden kunt terug vinden.

Verzendingen

We hebben voor B-post gekozen vanwege de concurrentiële prijzen, de snelheid van levering en de diverse mogelijkheden van verzending. Dit maakt het voor jou als klant heel aantrekkelijk!

Hoe lang duurt het voor mijn bestelling wordt geleverd?

Elke woensdag versturen we alle binnengekomen en betaalde bestellingen van de week ervoor via bpost. Bpost garandeerd uw pakket te leveren binnen 24u, dus zou het op donderdag kunnen aankomen bij uw gekozen bestemming. Alle overige bestellingen worden de daaropvolgende woensdag verwerkt.

Hoe zit het met afhaal?

Vermits er veel verwarring bestaat met afhaaldagen en tijdstip van bestelling kan u het best ons contacteren wanneer u uw bestelling het liefste afhaalt. Van deze bestellingen moeten de betalingen een dag op voorhand binnen zijn. Hou rekening met de overdrachttijd tussen banken! Dit is meestal 2-3 dagen.

Welke verpakkingen gebruiken jullie?

Wij hergebruiken zoveel mogelijk alle verpakkingen die binnen komen van allerhande leveranciers of producten. Recycleren, Upcyclen! De verpakkingen komen in alle maten en gewichten dus zal je waarschijnlijk telkens een andere doos zien verschijnen. Het is uiteraard mogelijk dat deze verpakkingen zullen op geraken, dan schakelen we over op simpele b-post dozen.

Hoe verzenden jullie gekoelde producten?

Net zoals bij de andere verpakking gebruiken en hergebruiken wij verschillende materialen. En knutselen, veel knutselen. Heel plezant! En cool! Ik bedoel, koel.

Waar let ik op bij type verzending?

Uiteraard kies je volledig zelf welke soort verzending je graag wilt, daarin ben je volledig vrij. We geven je gewoon enkele tips mee, waarmee je eventueel rekening kan houden bij je keuze.

Bij het bestellen van gekoelde producten raden we aan dat je kiest voor een verzending naar een postpunt in de buurt waar je woont, of in de buurt van je werk, waar je zeker terecht kan. Dit zorgt er voor dat er zo weinig mogelijk tijd verloren gaat tussen verzending en levering, namelijk één nacht. Voor gekoelde producten is het wel zo belangrijk om de verzendtijd zoveel mogelijk te beperken. Deze optie is zeker handig als je niet zeker bent dat je de verzending persoonlijk kan ontvangen. Het extra voordeel is dat het postpunt veel goedkoper is dan levering aan huis. Mooi meegenomen!

Indien je graag je pakketje op een bepaalde dag aankrijgt, stuur ons dan een e-mailtje met je bestellings nummer. (Ter illustratie, je wilt dat je je bestelling op een woensdag ontvangt, dan reageer je op de bevestigingsmail, en wij zorgen dat we je pakketje op dinsdag versturen.)

Als je geen specifieke dag doorgeeft, zorg er dan voor dat de afhaalplek dat je selecteer beschikbaar is op donderdag. Wij gaan er vanuit dat de openingsuren van het afhaalpunt perfect zijn voor jou voor afhaal. Wij zijn niet verantwoordelijk indien een gekoeld pakket te lang in een afhaalpunt blijft staan, indien je geen specifieke leverdag doorgeeft.

Brusselaars opgelet!
Bij verzendingen binnen Brussel hebben we al meerdere malen gemerkt dat de levereningen niet goed verlopen. Daarom raden we voor jullie ten zeerste de levering bij postpunt aan. Uiteraard is dit advies volledig vrijblijvend, maar we kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden indien er problemen zijn met de thuislevering.

Wat is de kostprijs?

De verzendkosten stijgen naargelang het gewicht van het pakket. Hoe meer je besteld, hoe duurder het dus wordt. Maar, dit is geen rechtlijnige stijging! Je betaald relatief gezien dus minder bij grotere bestellingen (ter illustratie: bij 2kg is het 5,75 € en bij 5kg is het 6,49 €).

Bij bestellingen boven de 80€ laten we de verzendkosten vallen, en betaal je dus niets extra! Momenteel bestaat deze functionaliteit nog niet op de website zelf, dus storten we het bedrag gewoon terug. Hiervoor hoef je zelf niets extra te doen, gewoon het opgegeven bedrag betalen, en wij doen de rest!

Overzicht van de tarieven (vanaf 1 mei 2016):

  thuisbezorging op postpunt
0 - 2kg €6,25 €4,77
2 - 5kg €6,99 €4,98
5 - 10kg €7,31 €5,17
10 - 20kg €8,99 €5,6
20 - 30kg €11,83 €6,14

 

Geen antwoord op je vraag? Stuur ons een e-mail en wij helpen je graag verder! Zo kunnen wij deze FAQ verder opvullen met informatie voor de volgende klant met vragen. Deze FAQ wordt doorlopend aangepast om zo correct mogelijk een antwoord te geven op uw vragen. Neem met ons contact op indien u geen exact antwoord hebt gekregen op uw vraag, of indien er specifieke wensen zijn voor uw bestelling!
Deze FAQ heeft geen voorrang op de Algemene voorwaarden, u kan u niet beroepen op de FAQ indien deze de algemene voorwaarden op eender welke manier zou tegenspreken.